18:25
Про психолого-педагогічний консиліум

 18 грудня на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 відбулося засідання психолого-педагогічного консиліуму з питань адаптації першокласників до школи.
Консиліум – невелике за кількістю зібрання людей, які відповідають за успішне навчання і виховання дітей в школі. Проходять консиліуми в школі згідно річного плану роботи.
Учасниками консиліуму були: директор школи, завуч, практичний психолог школи, практичні психологи ДНЗ, вчителі початкових класів, соціальний педагог. Кожен з учасників підготував інформацію для загального обговорення. Учасники обмінялися думками щодо перебігу адаптації, поведінки та успішності учнів 1 класу.

Як допомогти першокласнику?
Звикання до школи - тривалий індивідуальний процес. Згідно зі статистикою, тільки 50% дітей адаптується до нових умов і вимог протягом півроку. Другий половині потрібно більше часу.
Батькам першокласників слід розуміти, що адаптація до школи - це процес багатоплановий, тобто в ньому задіяно як фізіологічні явища, так і соціально-психологічні. Що стосується фізіологічної адаптації, то медичні працівники відзначають, що більшість першокласників хворіє у вересні, деякі діти втрачають вагу в перші 2-3 місяці навчання, деякі скаржаться на втому, головний біль, стають примхливими. Це не дивно, оскільки на 5-6 річних малюків обрушується лавина завдань, що вимагають від них розумового і фізичного напруження. Соціально-психологічна адаптація полягає в освоєнні нового соціального статусу «учень», а також у налагодженні ефективного спілкування з однолітками і вчителем. Внутрішня позиція школяра формується до 7 років, тому діти 1 класу найбільше віддають перевагу не навчальній, а ігровій діяльності.
Як зрозуміти, що дитина успішно адаптувалася?
1. Процес навчання викликає у першокласника позитивні емоції, він упевнений в собі і не відчуває страх.
2. Новоспечений учень справляється зі шкільною програмою.
3. Дитина проявляє самостійність при виконанні домашніх завдань і звертається за допомогою до мами або тата тільки після того, як самостійно спробувала його виконати.
4. Першокласник задоволений своїми стосунками з однокласниками і вчителем.

Як можуть допомогти батьки?
1. Пояснити дитині, що означає «бути школярем» та для чого це потрібно. Розповідати про школу, про існуючі в ній правила, щоб дитина була обізнана і, відповідно, відчувала себе впевнено, не боялася і не сумнівалася у своїх здібностях.
2. Продумати режим дня і суворо його дотримуватися.
3. Навчити першокласника задавати вчителю питання.
4. Розвивати навички емоційного контролю, вміння підкорятися правилам.
5. Формувати самооцінку.
6. Розвивати комунікабельні здібності.
7. Підтримувати бажання вчитися.
8. Вислуховувати уважно дитину, радити, як діяти в тій чи іншій ситуації.
9. Активно взаємодіяти з учителем, вихователем і практичним психологом.






 

Переглядів: 710 | Додав: luydmila | Теги: психолого-педагогічний консиліум | Рейтинг: 5.0/5
Всього коментарів: 1
1 Людмила  
0
Дякую за співпрацю! Захід пройшов цікаво та корисно!

Ім`я *:
Email *:
Код *: